PDA

View Full Version : Meine Deutsche Lieblingsnahrung


mojaveman
03-20-2009, 16:59
My favorite German dish

Ok all of you 10th Groupers out there. Here's a topic on something that I'm sure is near and dear to your heart, or at least your waistline. Miss that authentic German food? I was never fortunate enough to have been stationed in Bad Tolz but have spent 4 years of my life in Deutschland both as a servicemember and also a civilian. In this new era of vegetarianism and veganism I trust that there are still a few meat and potato lovers out there. My favorite Teutonic fare was a large plate of Ungarische Goulash (Hungarian Goulash), Rotkohl (Red Sauerkraut) and Thuringer Klosse (Thuringian Potato Dumplings). That topped off with a shot of Jagermeister was a perfect way to start an evening of beer drinking and story telling.

What was your favorite German food?

Abu Jack
03-20-2009, 22:38
Schweinshaxe "Münchner Art" mit Kartoffelknödel from the Frauendorfer in Garmisch.

Dragbag036
03-20-2009, 22:53
Meine Frau und ich machten einen Spaziergang im moutains von Garmisch. Es gibt einen speziellen nachtisch genannt einen Windball gemacht aus einer flaumigen Kruste mit Schlagsahne in der Mitte hmmm lecker:p

zauber1
03-21-2009, 08:46
Alles mit Erdinger hefeweissbier!

I only drink weissbier in days ending in "Y".

ArtR
03-21-2009, 10:27
Meine Lieblingsspeise ist Schweinebraten mit Semmelknödel und Blaukraut. Zum trinken Hefeweizen 1543 von Flötzinger Bräu in Rosenheim.:D

Razor
03-23-2009, 08:59
Alles mit Erdinger hefeweissbier!

I only drink weissbier in days ending in "Y".

You mean 'G' and 'H'? ;)

Richard
03-23-2009, 09:34
Meine personlichen Lieblinge sind leberkase mit Eiern, dunkles Roggenbrot, ein Radler mas, und ein Windbeutl aus dem Berggasthof Almhutte (Windbeutelnalm).

Richard's $.02 :munchin

Rogue
03-23-2009, 09:57
Meine Lieblingsmahlzeit fängt an mit Leberknoedel Suppe

und den Sauerbraten mit Spätzel und Rohtkohl

swpa19
03-24-2009, 16:03
Meine Lieblingsspeisen waren wiener schnitzle mit heißem Kartoffelsalat und Erbsensuppe. mein Lieblingsbier war thomasbrau oder ein nördliches Bier wurzburger brau

Conrad Y
03-29-2009, 23:20
Jaegerschnitzel mit spaetzle, naturlich.

tolzerman
04-11-2009, 17:21
Ich weiss das es heiss "Italian Sauerkraut" aber es ist Deutsche pur. Mein Deutsches Ex-Frau war ein Deutsches Specialitate Koch und Ich hat gut gelearnt. It's a caserole dish made with several layers of sauerkraut (Bavarian style), Salzkartoffeln, hard salami, bacon and Emmentaler Kase topped with heavy cream and more cheese. I still make it for special friends and occasions here in the Springs. Great with white wine or any good german beer. ;)Guten Apetit!